Thursday, January 21, 2010

CrY aGaIn

malam datang lagi,
sibuk menunggu bile abisnye segunung kerja,
mengeluh bukanlah ubat,
namun penambah duka,
menambah luka dek parut yang kembali sembuh,
tekanan, tension lagi,
aku separa sedar,
jauh kah aku berlari,
atau?
aku masih disini,
xtahu mengejar yang pasti.

berbaki sebulan lebih,
berbaki 2 minggu menunggu nasib,
cuba melangsaikan hutang lamaku,
takut aku tidak bisa terbang,
dek kerana sayap ku yang patah,
pandangan ku yang semakin kabur,
paruh yang semakin tumpul,
aku berpaling dengan pandangan hampa,
menutup mukaku dengan sayap yang tidak berbulu,
malu sungguh,
payah kah aku untuk aku terus terbang???

berbaki 2 minggu,
sebuah pengorbanan untuk aku,
jangan disimpan kisah yang lalu,
melepaskan kerinduan buat ibu dan ayah yang tersayang,
saat duka,
kuingat jasa mereka,
itulah hadiah berharga dari Tuhan.

selama ini aku berada di lautan,
aku melihat pulau yang cantik,
namun,
sukar bagiku tatkala ombak menenggelamkan impianku untuk berlabuh...zaim copyright

No comments:

Post a Comment

MY STORY