Monday, June 28, 2010

mimpi atau realiti? episod1

memicit kepala yang sedang berdenyut-denyut umpama gempa melanda daerah otak pada 8 skala ritcher. tanah runtuh pula terjadi di jajahan jantung. gegaran terasa sehingga dua tiang kaki tersungkur. perasaan guruh tiba2 melanda di setiap pelusuk negeri di badan nya. perasaan berani dihanyutkan arus mazmumah yang tidak pernah puas menakluk negeri ini.

selawat serta salam buat Nabi Junjungan MuHammad SAW,
alarm mengejutkan nya dari mimpi yang dia kira sbg satu petanda utknya pulang kepangkal jalan.
dia menghitung hari, mengira minit serta menolak saki baki saat dan detik yang berlalu dengan cukup pantas. masa yang lalu adalah benda yang paling jauh dengan kita.

penatnya mencari harta.
lalu disimpan.
penatnya berdosa.
dan tidak bertaubat.
suatu petang, berjalan disepanjang terusan air. menyaksikan anugerah Tuhan yang tidak terkata.berusaha menjadi seorang yang baik. kadang2 gagal. dia terluka dek taubat semalam diterima ataupon tidak. bukan sekali. tapi berkali-kali. bukannya kecil tp berat sekali. dia merenung ke satu arah. bunyi burung yang tidak pernah didengarnya. cuba mencari, tetapi hampa. putih yang dia saksikan. semakin hampir. terus kearahnya. kakinya seakan-akan kaku. bukan angin biasa menyihirnya. rupa-rupanya.......

bersambung

royalzaim.blogspot copyright

No comments:

Post a Comment

MY STORY